Šios savaitės ugdymo veiklos

Data: 2021 05 31  - 2021 06 25

Mažylių (1,5 m. - 4 m.) ugdymo tema: VASARA JAU ATĖJO

Tyrinėti vabaliukų pasaulį, įsivardinant pagrindinius pievos, miško mažuosius gyventojus: boružė, sliekas, vikšras, drugelis, musė ir kt.
Klausytis įvairių dainelių apie vabaliukus, pasižiūrėti trumpametražius filmukus apie miško, pievų gyventojus. Mokytis trumpų eilėraščių.
Pasižiūrėję smagius animuotus video, su vaikais galite aptarti, kokie vabalėliai pavaizduoti, ką jie veikė, koks metų ar paros laikas pavaizduotas ir pan.
Pabandykite dėžėje paauginti sraigių, jas pamaitinti, vaizdžiai paaiškinus, kur jos gyvena, ką valgo.
Išvykos į pievas ir parkus, žaidimai lauke ir smėlio dėžėje.
Pievose iš kiaulpienių pinti vainikus, sukurti gėlių puokštę / kompoziciją. Su vaikais sukurti pasaką apie gėles.
Parke, pievoje ieškoti kur gali gyventi skruzdėlės, drugeliai.
Mokytis skirti pagrindines formas: kvadratas, apskritimas ir kt. Ugdyti pagarbaus elgesio su grupės draugais savybes, kaip reikia žaisti, dalintis, padėti draugui.
Ryto mankštas galima pradėsi roko operos melodijomis „Voro vestuvės".
Lauke stebėti pražydusias gėles, įsiminti kai kurių gėlių pavadinimus: tulpė, narcizas, raktažolė, našlaitė, rožė ir kt.
Supažindinti vaikus su miške augančiomis uogomis, miško gėrybėmis, vaisiais, kuriuos galima rasti parduotuvėse.
Parkuose ieškoti prisirpusių žemuogių šakelių. Aptarti kokių uogų negalima skinti ir valgyti.
Mokytis skaičiavimo, pavyzdžiui: viena uogytė, daug uogų.
Aktyviai žaisti lauke, kieme, smėlio dėžėje, atlikti įvairius bandymus su smėliu, koks smėlis būna, kai sušlampa, koks kai išdžiūsta ir pan.
Pabandyti kieme įsirengti refleksoterapinį taką, panaudojant gamtines medžiagas (medžio žievė, samanos, akmenėliai, smėlis...) ir eiti per jį basomis.
Vartant knygutes ar paveikslėlius aptarti, kaip reikia elgtis, kai: įgelia vabzdys, jei nukritus nusibrozdinama ar atsiranda mėlynė, kaip apsisaugoti nuo šilumos ar saulės smūgio, nudegimo, kokie pavojai laukia jūroje.


Didžiųjų (4 m. - 6 m.) ugdymo tema: VASARA JAU ATĖJO

Paieškoti įdomių faktų apie gėles, pavyzdžiui: brokolis yra gėlė, saulėgrąža - judanti gėlė, kiekvienas mėnesis turi savo gėlę, praktiškai visose pasaulio valstybėse dalis gėlių yra valgomos, naudojamos šviežios, įvairių patiekalų gamybai ir pan.
Stebint paveikslėlius ar video medžiagą įsivardinti vaistinguosius augalus, kaip: rugiagėlė, medetka, čiobrelis, šeivamedis, ramunė ir kt.
Stebint paveikslėlius, pasižiūrėti kokių gėlių negalima skinti, nes yra įrašytos į „Raudonąją knygą".
Išsiaiškinti tokias sąvokas, kaip: raudonoji knyga, floristas, pievų gėlės, vazoninės gėlės, skintos gėlės.
Pievose iš kiaulpienių pinti vainikus, sukurti gėlių puokštę/kompoziciją. Su vaikais sukurti pasaką apie gėles.
Patyrinėti informaciją apie varliagyvius, roplius ir bestuburius gyvūnus. Pavyzdžiui: didžiausiu pasaulio voru laikomas didysis paukštėda, stipriausias vabalas yra mėšlavabalis, skruzdėlės nemiega, žmones gelia uodės, dažniausiai sparnais moja bitės ir pan. (knygos: „Kodėl? Enciklopedija", „1000 įdomybių", „Berniuko knyga" ir kt.).
Pasižiūrėję smagius animuotus video, su vaikais galite aptarti, kokie vabalėliai pavaizduoti, ką jie veikė, koks metų ar paros laikas pavaizduotas ir pan. (https://www.youtube.com/watch?v=yq6R1gkdMUc - filmas apie vabalus https://www.youtube.com/watch?v=7tKbYL9G1Jg - vabalų foto).
Užduotis tėveliams, vakare su vaiku (-ais) atlikti „Naktinę medžioklę". Patyrinėti kiek vabzdžių ir kokių rūšių gali atskristi į nukreiptą šviesą ant ištiestos paklodės (knyga: M. Lecreux „Berniuko knyga" 11 psl.).
Išmokti su vaikais ketureilių, skaičiuočių, eilėraščių apie vabaliukus, drugelius ar kt.
Su vaikais išsiaiškinti kokių roplių, šliužų reikia saugotis pasaulyje ir Lietuvoje. Pavyzdžiui: angis - vienintelis Lietuvoje nuodingas roplys; kokių varlių negalima imti į rankas ir pan.
Ryto mankštas galima pradėti roko operos melodijomis „Voro vestuvės".
Pabandyti kieme įsirengti refleksoterapinį taką, panaudojant gamtines medžiagas (medžio žievė, samanos, akmenėliai, smėlis...) ir pereidinėti jį basomis.
Su vaikais aptarti, kokių priemonių būtina imtis, apsisaugant nuo saulės: akiniai nuo saulės, kepuraitė, kremas nuo saulės.
Vartant knygas ar paveikslėlius aptarti, kaip reikia elgtis, kai: įgelia vabzdys, jei nukritus nusibrozdinama ar atsiranda mėlynė, kaip apsisaugoti nuo šilumos ar saulės smūgio, nudegimo, kokie pavojai laukia jūroje.
Galima su vaikais susidėti savo grupės vaistinėlę. Sukurti vasaros taisykles, kurių privalu laikytis. Sutarti kokie daiktai turi būti vaiko kuprinėje: gertuvė, kepurė, apsauginis kremas nuo saulės, drėgnos ir sausos servetėlės, lietpaltis ir kt.